Od nowego roku część jednoosobowych przedsiębiorców uzyska określone uprawnienia konsumenckie (tzw. quasi-przedsiębiorcy). Istotnie wpłynie to na praktykę Deweloperów, ich odpowiedzialność oraz treść zawieranych umów.
Rosnące oczekiwania względem Deweloperów sprawiają, że coraz częściej nabywcy lokali oraz wspólnoty mieszkaniowe wchodzą w konflikty z Deweloperami. Od 1 stycznia 2021 r. część nabywców, zwłaszcza lokali usługowych czy apartamentów, uzyska uprawnienia konsumenckie, które ułatwią im dochodzenie roszczeń z rękojmi. Prawnicy już teraz spierają się jaki będzie wpływ nowelizacji na już zawarte umowy deweloperskie, które zostaną sfinalizowane w 2021 roku.
Kolejny rok stawia przed Deweloperami wiele nowych wyzwań:
- Jak w praktyce przedstawia się odpowiedzialność Dewelopera względem Nabywców lokali?
- Kiedy z roszczeniami mogą występować właściciele, a kiedy wspólnota mieszkaniowa?
- Jakie roszczenia przysługują z tytułu wad nieruchomości, a przede wszystkim jak się przed nimi bronić?
- Jak kształtować się będą relacje z quasi-przedsiębiorcami oraz którzy nabywcy uzyskają ten status?
- Jakie ułatwienia w zakresie dochodzenia roszczeń uzyskają quasi-przedsiębiorcy i jak się przed nimi zabezpieczyć?
Odpowiedzi na powyższe pytania przybliżą eksperci kancelarii M. Krotoski Adwokaci i Radcy Prawni, podczas bezpłatnego webinarium, na które zapraszamy 3 grudnia 2020 r. o godzinie 10:00.
Program Szkolenia (poruszane zagadnienia):
- Kim jest quasi-przedsiębiorca i jak rozpoznać jego status?
- Wady fizyczne lokali i części wspólnych.
- Uprawnienia przysługujące nabywcom i wspólnocie mieszkaniowej, cesje roszczeń itp.
- Rękojmia za wady fizyczne - jakie roszczenia przysługują nabywcom.
- Zasady odpowiedzialności z rękojmi względem nabywców będących quasi-przedsiębiorcami.
- Obrona dewelopera przed roszczeniami z rękojmi.
- Roszczenie odszkodowawcze z tytułu nienależytego wykonania umowy i obrona Dewelopera.
Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, obowiązują zapisy za pośrednictwem formularza rejestracyjnego.